English Page

Tea culture and tourism week opens in Hanoi

Thursday, 25/05/2023 09:22

A tea culture and tourism week, jointly organised by the Department of Culture and Tourism of Guangxi province, China, in coordination with the Vietnam - China Friendship Association, Hanoi branch, opened in Hanoi on May 21.


Tea culture and tourism week opens in Hanoi.

China and Vietnam are two neighbouring countries that share the cultural value of tea.

Tea plays an important role in the development of Vietnam-China relations, especially the tea ceremony, which has become a prominent highlight of exchanges between senior leaders of the two countries.

Tea culture and tourism week features two main groups of activities including a photo exhibition on the unique natural heritage of Guangxi and an introduction and exchange about Vietnamese and Chinese tea, with tea-making techniques and related customs.

The event is scheduled to run until May 27.

NHẬT MAI (Source: NDO)

 

VNQD
Thống kê
Bài đọc nhiều nhất
Cây thốt nốt quỳ trên núi Tưk-cot

Cây thốt nốt quỳ trên núi Tưk-cot

Tôi được nhiều lần sang Campuchia cùng các đội chuyên trách tìm kiếm, cất bốc, hồi hương hài cốt liệt sĩ quân tình nguyện và chuyên gia Việt Nam hi sinh qua các thời kì chiến tranh... (HỒ KIÊN GIANG)

Nguyên mẫu trong hai truyện vừa đầu tay viết cho thiếu nhi của tôi

Nguyên mẫu trong hai truyện vừa đầu tay viết cho thiếu nhi của tôi

Khi viết cuốn Những tia nắng đầu tiên tôi đã hóa thân vào các em nhỏ học sinh lớp 6 của năm học 1969 - 1970 ở Hà Nội... (LÊ PHƯƠNG LIÊN)

Bà Minh của tôi

Bà Minh của tôi

Sống ở Hà Nội, trở thành một công dân có hộ khẩu đến nay đã hơn hai thập kỉ, nhưng chưa bao giờ tôi có cảm giác mình thuộc về Hà Nội... (ĐỖ BÍCH THÚY)

Đồng đội là nguyên mẫu trong các sáng tác của tôi

Đồng đội là nguyên mẫu trong các sáng tác của tôi

Có nhân vật chỉ là dáng dấp của nguyên mẫu, có nhân vật là nguyên mẫu đã sống và chiến đấu cùng tôi, suốt những năm tháng ở rừng... (VŨ NGỌC THƯ)